Monday, October 27, 2008

LoVe iS CiNtA

LoVe, CiNtA, AmOuR..Semuanyer membawa maksud yg same..Takde definition yang khusus..So terpulang kepada individu cmne nak tafsirkan cinta..Ade macam2 org istilahkan cinta nie..Cinta itu abstrak la..Cinta itu subjektif la..Setengah org kate cinta tak dpat nak di gambarkan dgn kata2..Btol ke???Aku pon tak pasti..hehehe..

Kekadang dgn cinta gak manusia ni boleh tertipu..Mana tak nye sebab cinta gak la kita percaya bulat2 ape yang org yang kita sukai atau cintai tu cakap..Dia kelentong pon kite leh caye..Kat depan kita ckp syg kita..Cinta kita..Kat belakang kita dia main kayu 8..Kekadang org yang kita cinta tu sebenarnya suami org, tunang org..Bf org pon leh jadik gak..Nanti tak pasal2 kena sound dgn bini, tunang or gf diaorg..

Sebelum becinta pastikan ler yang pasangan korang ni bukan milik sesape kecuali milik family dia..Selidik abis-abisan pasal latar belakang dia to make sure that person tak tipu kite and kita tak kecewa bile kita tau hal sebenar..Baik kecewa sekarang daripada kita kecewa bile kite dah syg sesangat kat die..It hurts..Setengah orang ni becinta sbb nak amek kesempatan..Yang nak tumpang kesenangan pasangan dia pon ada..

Nak becinta tu jangan lupe hukum syarak sudah..Ingat Tuhan same..Bukan apa..Cinta tu kekadang melalaikan kita..Jangan la gi dating ngan kekasih sampai lupe nak solat..Abeh semua waktu..Tambah lak kuar dari pagi sampai malam..Kalo dok umah tu korang leh semayang penuh..Tapi bile kuar je burn..Ape kes beb..Skang ni banyak je surau2, masjid2 and tempat2 solat..Solat tu kan tiang agama..Ada satu ayat dalam bahasa arab bermaksud "Solat itu tiang agama, siapa yang menunaikannya ibarat menegakkan agama, siapa yang meninggalkannya ibarat meruntuhkan agama".Lebih kurang cmtu la maksudnye..Korang nak ke meruntuhkan agama korang??Mesti takmo kan??Ape2 pun LU PIKIR LA SENDIRI!!

Bercinta memang mudah..Untuk dicintai juga memang mudah..Tapi untuk dicintai oleh orang yang kita cintai tu yang sukar..Cinta seringkali lari apabila kita mencari tapi dibiarkan pergi apabila ia menghampiri diri..Menurut hamka "Cinta bukan mengajar kita lemah, tetapi membangkitkan kekuatan. Cinta bukan mengajar kita menghinakan diri, tetapi menghembuskan kegagahan. Cinta bukan melemahkan semangat tetapi membangkitkan semangat".

Jangan Tinggalkan Orang Yg Kita Sayang Untuk Orang Yg Kita Suke, Kerana Orang Yg Kita Suka Akan Pergi Tinggalkn Kita Untuk Orang Yg Die Sayang, Jangan Cube Dapatkan Sayang Tapi Sayangilah Ape Yg Ade Dengan Kita!!Akhir kata dari aku, nak becinta janganlah smpai lupe Allah..Cinta ILLahi Cinta yang hakiki.. ^_^

No comments:

Post a Comment